Tarieven

Veelgestelde vragen

We hebben deze FAQ-pagina gemaakt om je te helpen bij het gebruik van HISWA YachtShift. Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over doorplaatsen op externe sites, het aanvragen van een account, de kosten en meer.

Als je vraag hier niet wordt beantwoord, neem dan gerust contact op met onze klantenservice via support@yachtshift.nl; we zijn er om te helpen.

  • Hoe vraag ik een account aan bij YachtShift

    Neem contact op met Michaël Steenhoff, Manager Jachtbouw en Jachtservice, via m.steenhoff@hiswarecron.nl of met Jan Ybema, Regiomanager Friesland en Groningen, via j.ybema@hiswarecron.nl. Na het aanleveren van enkele gegevens richten wij YachtShift voor je in, zodat je direct aan de slag kunt.

  • Kan ik ook eerst een demo proberen?

    Wil je eerst zelf ervaren hoe YachtShift werkt? Vraag dan een demo aan! Om toegang te krijgen tot een demo omgeving, kun je contact opnemen met met Michaël Steenhoff, Manager Jachtbouw en Jachtservice, via m.steenhoff@hiswarecron.nl of met Jan Ybema, Regiomanager Friesland en Groningen, via j.ybema@hiswarecron.nl

  • Moet ik lid zijn van HISWA-RECRON om YachtShift te gebruiken?

    YachtShift kan worden gebruikt door alle jachtmakelaars, jachtbouwers, importeurs, jachthavens en andere watersportbedrijven die zich bezighouden met de verkoop van zowel gebruikte als nieuwe jachten. Voor niet-leden geldt een toeslag van 30% op de genoemde tarieven. Daarnaast worden de advertenties van niet-leden niet getoond op hiswa.nl en hiswa.nl/en.

  • Waarom is YachtShift opgericht?

    YachtShift is opgericht door HISWA-RECRON om jachtmakelaars in staat te stellen hun bootadvertenties te beheren zonder afhankelijk te zijn van commerciële aanbieders. Dit platform zorgt ervoor dat je eigenaar blijft van je data en het beheer ervan veiligstelt binnen je eigen brancheorganisatie. Hierdoor kunnen Nederlandse watersportbedrijven de controle over hun eigen data terugkrijgen, wat zekerheid en continuïteit biedt op de lange termijn en onverwachte prijsverhogingen voorkomt.

  • Kan ik advertenties importeren als ik overstap van een ander CMS?

    Heb je al advertenties in je huidige systeem staan en wil je deze niet opnieuw invoeren? Exporteer je advertenties dan naar een OpenMarine 1.7- of 2.0-XML-bestand en stuur deze naar support@yachtshift.nl. Wij zorgen ervoor dat al je advertenties, inclusief historie en latente aanbod, worden overgezet naar YachtShift. Kun je zelf geen export maken? Vraag dan de aanbieder van je huidige bootbeheer-CMS om een datadump in OpenMarine 2.0-XML-bestanden (of 1.7 indien nodig). Je hebt recht op je eigen data, want het zijn jouw advertenties.

  • In welke talen kan ik advertenties invoeren?

    De eerste versie van HISWA YachtShift stelt je in staat om advertenties in 16 verschillende talen in te voeren:

    • Nederlands
    • Deens
    • Duits
    • Engels
    • Fins
    • Frans
    • Hongaars
    • Italiaans
    • Noors
    • Pools
    • Portugees
    • Roemeens
    • Russisch
    • Spaans
    • Turks
    • Zweeds

    Heb je een advertentie in het Nederlands ingevoerd? Met de handige AI-vertaalfunctie van HISWA YachtShift kun je de volledige advertentiebeschrijving en alle open velden met één druk op de knop vertalen.

  • Hoe kan ik advertenties op mijn eigen website plaatsen?

    In YachtShift kun je elke advertentie die je aanmaakt toevoegen aan een XML-feed, bijvoorbeeld voor het doorplaatsen op je eigen website. YachtShift ondersteunt zowel OpenMarine 1.7- als 2.0-XML-bestanden. Lever de link van de XML-feed aan bij je webbouwer om ervoor te zorgen dat de boten die je in YachtShift invoert ook op je eigen website verschijnen.

  • Hoe kan ik advertenties op andere websites plaatsen?

    Per advertentie kun je aangeven in welke feeds je deze wilt opnemen. Naast je eigen site kunnen dit ook externe sites zijn. Ben je lid van HISWA-RECRON? Vink dan de publicatie op hiswa.nl en hiswa.nl/en aan, en je advertentie staat binnen 24 uur op zowel de Nederlandse als de Engelse HISWA-site.

    Wil je adverteren op externe (internationale) sites? Zorg ervoor dat je een (betaald) account hebt aangemaakt bij de betreffende site. In YachtShift kun je vervolgens een feed aanmaken voor die site en hier advertenties aan toevoegen. YachtShift ondersteunt zowel OpenMarine 1.7 als 2.0 XML-bestanden, waarbij OpenMarine 2.0 de voorkeur heeft vanwege de uitgebreide mogelijkheden.

  • Wat zijn de kosten voor het gebruik van YachtShift?

    Hoe meer bedrijven deelnemen aan YachtShift, hoe lager de kosten. Het collectief zorgt zo voor maximale voordelen. Er geldt een vergoeding voor het plaatsen van advertenties om YachtShift te onderhouden, verder te ontwikkelen en continuïteit te waarborgen. Bekijk hier het overzicht van de tarieven.